تبلیغات آنلاین

مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟

مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟

اگر فکر می کنید برای رسیدن به مشتریان مورد نظر خود باید مبلغی را برای تبلیغات صرف کنید، بهتر است آن را در جای مناسب خرج کنید. یعنی در جایی با بیش از 246 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد ، 3.5 میلیارد تعامل روزانه و 700 درصد بازده سرمایه گذاری تخمین زده می شود.  در جایی مانند گوگل ادز ( Google Ads ). اما واقعا گوگل ادز چیست. گوگل ادز فقط دو سال پس از محبوب ترین وب سایت در جهان یعنی گوگل راه اندازی شد. این بستر تبلیغاتی در اکتبر سال 2000 به عنوان گوگل ادوردز ( Google AdWords ) به صحنه آمد، اما چند سال بعد در سال 2018، به گوگل ادز ( Google Ads ) تغییر نام داد. با توجه به گستردگی گوگل، احتمالا یک تبلیغ گوگل را دیده اید (و احتمالاً روی آن کلیک کرده اید). در این مطلب متوجه خواهید شد که گوگل ادز چیست و برای شروع تبلیغات گوگل ادز چه باید کرد و مزایای آن چیست.

گوگل ادز  چیست؟ ( Google Ads )

این روزها هرچه کمپین های تبلیغاتی شما قوی تر و متمرکزتر باشد کلیک های بیشتری بدست می آورید. این موضوع به احتمال زیاد منجر به جذب مشتریان جدید نیز می شود. به همین دلیل تبلیغات گوگل ادوردز به طور فزاینده در بین مشاغل مختلف مشهور شده است.

گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغات پولی است که تحت کانال بازاریابی PPC قرار داد. جایی که شما برای هر کلیک یا جذب (CPM) در یک تبلیغ هزینه پرداخت می کنید. تبلیغات گوگل ادز یک روش مؤثر برای هدایت ترافیک یا مشتریان مناسبی است که در جستجوی محصولات و خدمات مشابه خدمات شما هستند. با تبلیغات گوگل ادوردز می توانید میزان ترافیک وب سایت خود را افزایش داده، تماس تلفنی بیشتری دریافت کنید و بازدیدهای درون فروشگاه خود را افزایش دهید.

گوگل ادز به شما امکان می دهد تبلیغات به موقع (از طریق تلفن همراه و دسک تاپ) را بین مخاطبان هدف خود ایجاد و به اشتراک بگذارید. این بدان معنی است که بیزینس شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) در لحظه ای که مشتریان ایده آل شما به دنبال محصولات و خدماتی مانند شما از طریق جستجوی گوگل یا گوگل مپ هستند، ظاهر می شوند. توجه داشته باشید که تبلیغات این پلتفرم می تواند در کانالهای دیگر نیز از جمله YouTube ، Blogger و Google Display Network پخش شوند. با گذشت زمان، گوگل ادز  ( Google Ads ) همچنین به شما کمک می کند تا تبلیغات خود را بررسی کنید و برای جذب مشتری بیشتر بهبود دهید تا بیزینس شما بتواند به همه اهداف کمپین های تبلیغاتی خود برسد. علاوه بر این، بدون توجه به اندازه شغل و منابع موجود، می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را متناسب با بودجه خود تنظیم کنید. حال یک سوال مهم پیش می آید آیا تبلیغات گوگل ادز واقعاً مؤثر است.

تبلیغات گوگل ادوردز

آیا تبلیغات گوگل ادز کار می کند؟

برای پاسخ به این سوال، بگذارید چند آمار را بررسی کنیم. گوگل ادز تقریباً 8 درصد نرخ کلیک را دارد. تبلیغات نمایشی 180 میلیون impressions در هر ماه ارائه می دهد. برای کاربرانی که آماده خرید هستند، تبلیغ در گوگل 65٪ از کلیک را دریافت می کنند. 43٪ از مشتریان چیزی را که دیده اند در یک تبلیغ یوتیوب خریداری می کنند. بنابراین گوگل ادز کار می کند. با کمپین های تبلیغاتی بهینه و روند جذب سرنخ، می توانید یک کمپین بازاریابی با ROI بالا ایجاد کنید.

چرا در گوگل تبلیغ می کنید؟

گوگل پر استفاده ترین موتور جستجو است و روزانه 3.5 میلیارد جستجوی جستجو دریافت می کند. ناگفته نماند، پلتفرم گوگل ادز نزدیک به دو دهه است که در حوزه تبلیغات پولی به آن اضافه شده است. گوگل منبعی است که توسط مردم در سراسر جهان برای سؤالاتی که مطرح می شود با ترکیبی از تبلیغات پولی و نتایج ارگانیک به آنها پاسخ می دهد. طبق گفته های گوگل، تبلیغ کنندگان برای هر 1 دلار که در گوگل ادز خرج می کنند 8 دلار دریافت می کنند. از طرفی رقبای شما از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده می کنند. هزاران شرکت از گوگل ادز ( Google Ads ) برای ارتقاء مشاغل خود استفاده می کنند، به این معنی که حتی اگر شما یک اصطلاح جستجو را از نظر ارگانیک رتبه بندی کنید، نتایج شما در زیر صفحه رقیبان شما به پایین فشار می یابد. اگر از PPC برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده می کنید ، گوگل ادز ( Google Ads ) باید بخشی از استراتژی پرداخت شده شما باشد و هیچ راهی در اطراف آن وجود ندارد .

ایجاد کمپین های تبلیغاتی در گوگل ادز

چرا گوگل ادز برای شما کار نمیکند؟

اگر در تبلیغ در گوگل موفق نشدید، تسلیم نشوید. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود که تبلیغات گوگل ادز شما موفق نشوید. در این قسمت مواردی بیان شده که با توجه به آنها می توانید در تبلیغات در گوگل موفق شوید.

1- کلمات کلیدی گسترده:

اگر کلمات کلیدی شما بسیار گسترده باشد، گوگل تبلیغ شما را در معرض مخاطبان اشتباه قرار می دهد و این یعنی کلیک کمتر و هزینه تبلیغ بیشتری. بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی باعث ایجاد کلیک می شوند و آنها را برای تبلیغات گوگل ادوردز خود تنظیم کنید تا به بهترین شکل تبلیغات شما با مخاطبان هدفتان مطابقت داشته باشد. به احتمال زیاد اولین بار بهترین ترکیب را پیدا نخواهید کرد، اما با گذر زمان و چندین مرتبه تلاش به بهترین ترکیب از کلمات کلیدی دست می یابید.

2- تبلیغات بی ربط:

اگر تبلیغ شما با هدف جستجوی کاربر مطابقت نداشته باشد، شما به اندازه کافی کلیک نمی گیرید تا هزینه تبلیغ خود را توجیه کنید. عنوان و متن تبلیغ شما باید با کلمات کلیدی مورد نظرتان مطابقت داشته باشد. همچنین راه حلی که تبلیغ شما ارائه می دهد باید مشکلی را از کاربر حل کند. شما می توانید چندین تبلیغ را در هر کمپین ایجاد کنید و از ویژگی A/B تست استفاده کنید تا ببنید کدام تبلیغ برای شما بهتر است. یا بهتر است از ویژگی تبلیغات ریسپانسیو گوگل استفاده کنید.

3- امتیاز کیفیت پایین:

امتیاز کیفیت شما (QS) نحوه تعیین رتبه تبلیغات شما است. هرچه رتبه شما بالاتر باشد، مکان نمایش تبلیغات شما بهتر می شود. اگر نمره کیفیت شما پایین است، در تبلیغات کمتر به چشم می آیید و احتمال تبدیل آن نیز کمتر است. گوگل امتیاز کیفیت شما را به شما می گوید، اما بهبود آن به شما بستگی دارد.

4- صفحه فرود نامناسب:

تلاشهای شما نباید با تبلیغات متوقف شود. تجربه کاربر پس از یک کلیک به همان اندازه مهم است. کاربر پس از کلیک روی تبلیغ شما چه می بیند؟ آیا صفحه فرود شما برای تبدیل بهینه شده است؟ یعنی از همان کلمات کلیدی استفاده می کند؟ آیا این صفحه مشکل کاربر شما را حل می کند یا به سوال او پاسخ می دهد؟ کاربر شما باید یک انتقال یکپارچه از طریق تبدیل را تجربه کند.

اندازه گیری کمپین های تبلیغاتی در پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز (گوگل ادوردز)

تیم حرفه ای دپارتمان افراک که پارتنر رسمی گوگل برای تبلیغات گوگل ادوردز است، به صورت تخصصی به شما کمک کرده تا کسب و کار خود را توسعه دهید. کارشناسان افراک به صورت 24 ساعته به علاقه مندان به تبلیغات در گوگل مشاوره تخصصی و رایگان میدهند و آنها را برای افزایش بازدهی و بهینه سازی تبلیغات راهنمایی میکنند. در واقع افراک برای تمام مراحل از ایجاد اکانت گوگل ادز تا تشکیل کمپین، انتخاب کلمات کلیدی و شرکت در مزایدات تعیین قیمت تبلیغات به کاربران مشاوره تخصصی می دهد. و بعد از انجام تبلیغات افراک بازدهی آنها را بررسی میکند و برای بهبود آنها راهکار ارائه میدهد.

درخواست مشاوره رایگان

مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
اگر فکر می کنید برای رسیدن به مشتریان مورد نظر خود باید مبلغی را برای تبلیغات صرف کنید، بهتر است آن را در جای مناسب خرج کنید. یعنی در جایی...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
تبلیغات آنلاین
مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
اگر فکر می کنید برای رسیدن به مشتریان مورد نظر خود باید مبلغی را برای تبلیغات صرف کنید، بهتر است آن را در جای مناسب خرج کنید. یعنی در جایی...
معرفی جدیدترین روش های تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین
معرفی جدیدترین روش های تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین از دهه‌های اخیر به سرعت دچار تغییر و تحول شده و دیگر لازم نیست به تبلیغات بنری اعتماد کنید. شما می توانید تبلیغات جذابی در قالب های مختلف...
نحوه پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل ادز
تبلیغات آنلاین
نحوه پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل ادز
این روزها یکی از روش‌هایی که برای بقا و ماندگاری سایت در میان رقبا به وفور استفاده می‌شود، تبلیغ در گوگل ادوردز است. با توجه به اینکه گوگل به عنوان...